domingo, 3 de noviembre de 2013

Artículo de opinión publicado en +Actual #6

A principios del mes de Octubre de 2013 se publicó este artículo de opinión en la edición gratuita número 6 (página 37) de la revista +Actual.

Hoy compartimos con vosotr@s el artículo original y traducido al castellano.


Original:

Sincronitzant criteris...

Estic d'acord. Una persona amb una càmera de fotos digital a la mà, no és un fotògraf. I una persona amb un ordinador i un processador de text, no és un escriptor. I una persona amb uns auriculars al coll o al cap, no és un dj. Ara bé, arriscar-se a sentenciar que un fotògraf no és fotògraf si no calça una una càmera reflex amb objectiu manual i pel·lícula de 400 ASA, o que un escriptor no és escriptor si no escriu amb una màquina d'escriure amb rodet de dues tintes i fa anar el “tippex” per corregir els errors tipogràfics i paper de carbó per fer les còpies, o que un dj no és dj si no realitza les seves sessions amb uns plats giratoris i vinils, és molt agosarat.
Vaig tenir la sort d'apendre mecanografia amb una Hispano Olivetti a una acadèmia on et passaves les hores teclejant “qwerty” i “poiuy”, i a la vegada, la desgràcia de no tenir la possibilitat d'apendre a barrejar temes amb uns vinils a l'estil de J.M Castells & Toni Peret (els creadors del Max Mix). Però, com altres companys, ni sóc millor escriptor per haver pogut fer mecanografia amb una màquina mecànica, ni pitjor dj per utilitzar les noves tecnologies.
Darrerament he trobat molts detractors dels avenços tecnològics. Concretament son detractors de la sincronització automàtica (SYNC MODE) dels temes que es barregen a una cabina de qualsevol sala de ball. Està clar que hi ha molta diversitat d'estils de música per ballar, i que no tots els temes porten el mateix tempo. Però també està clar que per als que realitzem sessions d'un estil determinat, on la majoria de temes que punxem son aproximadament del mateix tempo, la tecnologia no ens ha facilitat només la feina, sinó que ens ha facilitat la creativitat.

Manel Sanmartin
Cambrils DEEP

Traducción al Castellano:

Sincronizando criterios...

Estoy de acuerdo. Una persona con una cámara de fotos digital en la mano, no es un fotógrafo. Y una persona con un ordenador y un procesador de texto, no es un escritor. Y una persona con unos auriculares al cuello o en la cabeza, no es un dj. Ahora bien, arriesgarse a sentenciar que un fotógrafo no es fotógrafo si no calza una cámara reflex con objetivo manual y película de 400 ASA, o que un escritor no es escritor si no escribe con una máquina de escribir con carrete de dos tintas y utiliza el “tippex” para corregir los errores tipográficos y papel de carbón para hacer las copias, o que un dj no es dj si no realiza sus sesiones con unos platos giratorios y vinilos, es muy osado.
Tuve la suerte de aprender mecanografía con una Hispano Olivetti en una academia donde te pasabas las horas tecleando “qwerty” y “poiuy”, y a la vez, la desgracia de no tener la posibilidad de aprender a mezclar temas con unos vinilos al estilo de J.M Castells & Toni Peret (los creadores de Max Mix). Pero, como otros compañeros, ni soy mejor escritor por haber podido hacer mecanografía con una máquina mecánica, ni peor dj para utilizar las nuevas tecnologías.
Últimamente he encontrado muchos detractores de los adelantos tecnológicos. Concretamente son detractores de la sincronización automática (SYNC MODE) de los temas que se mezclan a una cabina de cualquier sala de baile. Está claro que hay mucha diversidad de estilos de música para bailar, y que no todos los temas llevan el mismo tempo. Pero también está claro que para los que realizamos sesiones de un estilo determinado, donde la mayoría de temas que pinchamos son aproximadamente del mismo tempo, la tecnología no nos ha facilitado sólo el trabajo, sino que nos ha facilitado la creatividad.

Manel Sanmartin
Cambrils DEEP





Visítanos en Facebook: http://www.facebook.com/CambrilsDeep
Síguenos en Twitter: http://twitter.com/CambrilsDEEP
Escúchanos en Mixcloud: http://mixcloud.com/cambrilsdeep

No hay comentarios:

Publicar un comentario